ilsejorissrilanka.reismee.nl

negombo en habarana

Hallo iedereen,

Na enkele dagen hier een klein verslagje van onze reis.

Zondag aangekomen in colombo en opgehaald door de chauffeur van ons hoel. Negombo is een klein vissersdorpje, maar nie veel bijzonder te beleven. Maandag werden we opgehaald door onze gids en zijn we begonnen met een jeepsafari in minnerya national park. Wilde olifanten gezien van heel dichtbij. Echt de moeite. Vandaag maandag bezoek aan sighiria rock. Een rots waar er in de vijfde eeuw helemaal bovennan een heel groot paleis is gebouwd. 1200 trappen naar omhoog in een vochtige hitte. Heel mooi en is ook werelderfgoed. Daarna bezoek aan een typisch dorpje . Eerst met een huifkar en os en daarna met een "catamaran" eigenlijk een houten pedalo naar het dorpje. daar hebben 2 vrouwen voor ons gekookt. Heel lekker.srilankanen eten met hun handen. Moeten we ook aan wennen.momenteel zitten we in habarana in een guesthouse. Bij de locale bevolking die ook voor ons koken maar wel in de middle of ....we behelpen ons s' avonds voort met arrak ( kokosnootalcool en cola). Het is hier wel alle dagen bewolkt maar warm.morgen bezoek aan een site met tempels ( polannaruwa).

Grtjs

Bertokril