ilsejorissrilanka.reismee.nl

pollonaruwa en dambulla

Hoi iedereen,

Op 23/5 hebben we een bezoek gebracht aan pollonaruwa. Een boeddistische site, met tempels, stoepas en paleis. Ook weer heelindrukwekkend. Het bezoek duurde ongeveer 2 uur. Onze gids is ook een zeer overtuigde gids. Schoenen uit voor je een tempel binnengaat, geen fotos tesamen met een boeddha. Rond een gebouw gaat men in tegenwijzerzin. We waren om 14u terug en daar het zeer warm was zijn we gaan vragen in een chique hotel "cinnamon lodge of we mochten komen zwemmen. geen enkel probleem als we maar iets consumeerden. Daarna s' avonds nog iets gaan eten in het dorpje. Een tuk tuk deed ons terug naar onze guesthouse maar vond het niet. En het ergst : wij ook nie meer. Na een eind stappen en gevloek toch goed aangekomen.nog iets grappig: een aap heeft deze middag mijn hoes van mijn tablet gepikt maar de gids ging er achteraan , heeft stenen gegooid en ik had hem terug

24/5: vertrokken vanuit habarana richting kandy. Deze morgen dambulla bezocht. Tempel helemaal gebouwdin de rotsen. Knap! Daarna doorgereden naar kandy waar we logeren in dilray villa. Heel de villa voor ons alleen.wij hebben 2 man personeel voor ons.we mogen alles vragen en ze brengen het. Hier eten we ook vanavond. Deze middag een klein toereke gedaan in het dorpje. Ze hebben hier nog nooit toeristen gezien, denk ik. Iedereen lacht en zwaait. Het is hier nog steeds plakkerig warm.

Ayubam (daaaag in singalees)

Heidi

Ilse, Ilse toch......zo ver mogelijk weg blijven van bewegende beesten......mijn hoesje zal nooit gepikt worden zenne ????????????

LIEF

Amai da is precies een echte topreis!!! Wel spijtig dat ge uw huis soms niet terug vind hé ... veel groetjes van ons